SEO nu este mereu obligatoriu, chiar daca acest domeniu se traduce, practic, prin vizibilitate in mediul online. Exista cateva situatii in care un specialist SEO ar trebui sa iti comunice faptul ca nu ai nevoie in acest moment de servicii de optimizare SEO – mai ales atunci cand te incerci sa primesti o oferta in acest sens.
Din fericire, expertii unei agentii de marketing digital cu o prezenta de 10 ani in domeniu sunt aici sa te ajute. Iata ce spun acestia si ce sfaturi iti ofera pentru a fi sigur ca beneficiezi de SEO doar atunci cand ai nevoie!
Atunci cand nu detii fondurile necesare
Primul lucru pe care orice specialist ti-l va spune este faptul ca optimizarea SEO dureaza. Rezultatele vor incepe sa apara dupa primele cateva luni de optimizare, punctul de break-even atingandu-se dupa 6-8 luni, uneori chiar un an.
Astfel, nu ar trebui sa apelezi la servicii de optimizare SEO atunci cand afacerii tale ii lipsesc fondurile necesare pentru a intretine activitatile aferente pentru cel putin un an. In asemenea cazuri, specialistii SEO iti vor recomanda mai degraba servicii cu rezultate imediate – Google Ads sau reclame social media, printre altele.
Atunci cand afacerea ta nu este cautata
Exista anumite afaceri, servicii sau produse care pur si simplu nu sunt cautate online. Mai exact, utilizatorul, implicit potentialul client nu va avea intentia de a realiza o cautare pe Google care ar putea sa duca catre afacerea ta.
In acest caz, alte strategii de marketing digital iti vor fi de ajutor in acel moment, nu faimoasele servicii de optimizare SEO. De exemplu, se poate pune problema unei strategii de brand awareness care sa duca apoi la aparitia afacerii tale sau produselor comercializate de aceasta in rezultatele cautarii.
Atunci cand competitia este mult prea puternica
Daca activezi intr-un domeniu sau industrie saturata, chiar si cele mai bune strategii si servicii de optimizare SEO nu te vor putea propulsa rapid printre primele locuri in canalul organic. Este foarte dificil sa concurezi cu afaceri care ruleaza campanii SEO si de marketing online sau mass media de cativa ani buni – vizibilitatea si notorietatea acestora sunt forte de neoprit.
In aceasta situatie, specialistul SEO iti va face cateva recomandari. Una dintre acestea va fi sa gasesti o parte a domeniului tau de activitate mai putin cunoscuta – implicit o parte pe care o poti face vizibila mai rapid prin SEO. De regula, aceasta parte este acel element care face afacerea ta speciala, elementul care o diferentiaza de competitie.
La cine sa apelezi pentru cea mai buna solutie?
O solutie optima iti poate fi oferita de o agentie de marketing digital full service. Mai exact, expertii acesteia iti vor putea spune cand ar trebui sa ai in vedere si un pachet de servicii de optimizare SEO.
Expertii agentiei The Markers – 10 ani de activitate pe piata din Romania – iti pot spune cu exactitate daca serviciile de optimizare SEO iti vor ajuta afacerea sau nu. Acestia pot pune la punct un plan de dezvoltare pentru a domina in online pas cu pas – de la brand awareness la social media marketing, Google Ads si servicii de optimizare SEO, desigur!